Vajadustel põhinev müük
Ühepäevane koolitus
Vajadustel põhinev müük
- Miks on oluline – Öeldakse, et ostjatele ei meeldi kui neile müüakse. Küll aga on kõikidele ostjatele meeltmööda osta. Tundub tähenärimine ja detailides kiusamine. Tegelikkuses aga tajub inimene vägagi peenelt seda, kas teda tahetakse aidata või talle lihtsalt müüakse. Küsimus on pisikestes detailides, mis eristavad vajadustele põhinevat müüki müümisest. Tuleb küsida küsimusi. Tegelikkuses eestlased on kahekümne aastaga müümise ära õppinud ja müümiseoskus on meil päris tugev. Ilmselt nii ka Teie ettevõttes. Kuid isiklik kogemus ütleb, et enamik klienditeenindajaid ja müügiinimesi ei ole veel selgeks saanud vajadustel põhinevat müüki. Miks? Sest see on keerulisem kui lihtsalt müümine ja iga müügiinimene ja teenindaja mõtleb – „Mul tuleb ju tegelikult välja“. Seda arvama sunnib meid vähima jõupingutuse seadus, mis on kõikidele inimestele omane ja mille ületamine nõuab teadlikku suhtumist ja asjade eelkõige iseendale selgeks rääkimist. Inimesel on tema mugavustsoon ja sealt väljumine on keeruline. Kõige kergem on oma mugavustsoonist väljuda siis, kui inimene ise saab aru, et mugavustsoonist väljumine on talle endale kasulik.
- Mida õpime – Koolituse eesmärk on rääkida müügiinimestele/klienditeenindajatele 1 päeva jooksul milline vajadustel põhinev müük. Lühikesele teooriaosale, mis on pigem müügi üldtõdede meeldetuletus järgneb praktiline osa, milleks on videotreening. Mängime iga osaleisega vähemalt 1 kord läbi kõige lihtsama asja, mida ta peaks oskama – müümise. Seejärel asume analüüsima kõiki videosid eraldi (iga osaleja saab sõna) ja koos – mis on meiel ühist ja kuidas saaks teha paremini. Pärast arutelu järgneb videotreeningu teine osa, kus osalejatel on võimalik näidata, mida nad on nüüd õppinud. Järgneb taas arutelu ja analüüs, mis takistab meil mutumist ja paremini tegemist. Treening-koolitus on väga praktilise iseloomuga, teooriale pühendame vaid niipalju aega, et saada endlae suur pilt korraks selgeks.
Kommenteeri