Usalduse loomine meeskonnas
Usalduse loomine meeskonnas – kas meil seda siis pole?
Ühepäevane koolitus
Raul Vatsar
Usalduse loomine – miks on oluline
Me oleme alalõpmata olukorras, kus meie edu või mitteedu sõltub teistest inimestest ja me ei saa kuidagi mõjutada nende töötegemist ega tulemusi. Me ütleme, et me ei usalda oma meeskonna liikmeid. Samas kindlasti on olnud situatsioone, kus on olnud vastupidi – me võime täielikult usaldada inimesi, kes peavad midagi tegema ja me teame, et tulemused tulevad õigel ajal. Kõikides meeskondades on usaldus võtmeküsimuseks. Kas usalduse loomine on midagi ülikeerulist või saab sellega hakkama ka meie ettevõte?
Kui meeskonnas on usaldus, siis pole kommunikatsioon probleemiks, suhted on korras, kõik sujub. On selge, et rühmas töötamine ei ole nii seotud usaldusega kui töötamine meeskonnas. Seega rühm sisaldab juba oma määratluse järgi vähem usaldust kui meeskond. Defineerides meeskonda, kui inimeste hulka, kes on omavahel seotud ühise edu ja ebaedu mõõtmisega, need inimesed kas võidavad või kaotavad koos. Võib öelda, et isegi paljud ettevõtete juhtkonnad ei ole meeskonnad vaid rühmad. Usalduse loomine võib mõnele rühma liikmele olla isegi ebamugav – miks? See tähendab teatud mõttes ka enese “paljastamist” teistele, oma mõtete näitamist.
Usalduse loomine – mida õpime
Käsitleme nagu ka eelmise usalduse koolituse juures lihtsaid asju: mis on usaldus, kuidas seda luua, miks me usaldame ja miks me ei usalda inimesi ettevõtteid, brände, jne. Tänapäeva ettevõtete jaoks on tähtis teada kuidas suurendada oma usaldusväärsust. Kuidas usalduse loomine oleks võimalik meie ettevõttes,organisatsioonis? Seda on teatud mõttes võimalik teha ka täiesti lihtsate asjadega, nagu näiteks riietus ja meik. Miks osad ettevõtted oskavad kasutada usalduse loomist ja osad ei kasuta? Kas üldse usaldus on midagi sellist, mida saab klassitoas õppida? Kuidas olla autentne ja kuidas olla mittekonformistlik? Kas selliseid kaastöölisi saab üldse usaldada? Siis teeme pöörde ja sukeldume meeskonnaga seotud mõistetesse – mis on meeskond, kuidas läbi usalduse loomise mudeli on võimalik suurendada meeskonnas olevat usaldust? Miks usaldus võib suureneda või miks usaldus ei suurene?
Koolituse käigus on plaanis nii individuaalsed tööd, kui ka mõned rühmaülesanded, millede kõikide eesmärk on tagada õpitava parem meeldejäämine ja õpitava otsene kasutusvalmidus. Kindlasti anname praktilistele tegevustele teoreetilisi selgitusi ja püüame panna osalejad sügavamalt mõistma organisatsiooni üldisi tegutsemisprintsiipe.