Sideme loomine klientidega
Sideme loomine klientidega – Miks on oluline
Pole oluline, kus ja kellena sa töötad või millises tööstusharus sa oled tegev. Kui sa oled loonud inimesega sideme, siis tundub sulle, et see inimene aitab sul ka edukas olla. Ega siis müügis asjata räägita, et müügiesindaja esmaseks ülesandeks on luua side nende inimestega, kellele sa müüma hakkad. Sideme loomine ei ole tööriistaks, see on meie edukuse võtmeks. Kui sul on kellegiga lähedane side, siis oled sa võimeline teda mõjutama, temalt õppima ja teda õpetama. Selline side tähendab tihti ka seda, et inimesed jagavad suurema valmisolekuga sinu ideid, sinu vaateid ja arusaamu.
Sidet omavad inimesed jagavad suurema tõenäosusega omavahel informatsiooni ja nendevaheline kommunikatsioon on parem. Kokkuvõttes võib väita, et sellist sidet omavad inimesed loovad suurema tõenäosusega nii endale kui ka teistele paremaid võimalusi. Ilmselt on see situatsioon, kus win-win on tavaliseks nähtuseks. Seejuures kumbki osapool ei eita, vaid lausa toetab teise osapoole võimalust olla ka võidu jagaja. Kus seda võiks vaja minna? Küsiks teisiti: kus seda vaja ei lähe? Tööintervjuu, müügitegevus, õpetamine ja koolitamine, suhete hoidmine ja parendamine. Igapäevased suhted perekonna, töökaaslaste ja sõprade ringis – kõikjal on vajalik kasutada suhete loomise tehnikaid ja oskusi
Sideme loomine klientidega – Mida õpime
Koolituse eesmärk on rääkida osalejatele sideme loomise tähtsusest, selgitada sidemete loomise kuut võtet, teha praktilisi harjutusi ja rollimänge 1 päeva jooksul. Alustame sideme loomise määratlemisest, laseme osalejatel tuua näiteid oma töisest ja isiklikust elust, kus side teda ümbritsevate inimestega on teda aidanud või sideme puudumine aga vastupidi, teinud talle karuteene. Arutleme, mida saab teha iga inimene, et kergemini luua sidet talle vajalike inimestega. Arutame selle üle, mida saab inimene ise sideme loomiseks teha ja kuipalju sõltub teistest ning ümbritsevast keskkonnast. Erilise rolli pühendame sideme loomisele klientidega, toome näiteid praktiliste harjutuste kaudu, kus selline side tekib ja kuna ei teki. Teeme rühmatöid ja teste, püüame aru saada, mida ise teha, et muutuda õpitavas paremaks. Koolitus on praktiline, kus rühmatööd vahelduvad teooria ja erinevate uuringute tutvustamistega.