Usaldusväärsus – nii uutel kui kasutatud autodel
Tehes ostu hindab inimene selle ostu headust ehk väärtust enda jaoks. Üheks kriteeriumiks võiks olla ostu usaldusväärsus – kuidas see ost teda tulevikus teenib, aitab, toetab. ostes autot huvitab meid usaldusväärsus kindlasti väga palju, sest me ei taha hakata raha ja aega kulutama remondile.
Raul Vatsar
Me ei osta endale autot väga tihti. Ilmselt tavainimese teadvuses on teadmine, et keskmine inimene ostab uue (otse tehasest tulnud „uue“ auto, see ei pea olema „uus“ auto, võib olla ka kasutatud) auto iga 3-4 aasta järel. Seda räägivad meile autokaupmehed, kelle huvides on meile müüa sagedamini autosid ehk lihtsalt öeldes teha raha.
See võis olla tõsi 20 aastat tagasi. Tänasel päeval on uute autode ostmissagedus aeglustunud ja nagu näitavad uuringud, ostab keskmine inimene endale elu jooksul 9,4 autot. Kui võtta keskmiseks aktiivseks auto kasutamise eaks 50 aastat, siis teeb see ühe auto keskmiseks ekspluatatsiooniajaks üle 5 aasta. On ka palju inimesi, kes sõidavad ühe ja sama autoga sellest märkimisväärselt kauem – 6-7-8-9 aastat.
Kokkuhoidlikku eestlast huvitab kindlasti, milline auto on kõige usaldusväärsem, millisesse pandud raha toob enim tagasi ja pole vaja kulutada lisaraha autoremondi peale. USA netilehekülg Consumer Reports avaldas oktoobri lõpul aruande, millised autobrändid on USA’s kõige usaldusväärsemad. Ilmselt tasub ka meil siin Eestis juhinduda samast tabelist. Kes tahab lugeda selle uuringu kohta lisamaterjale, leiab need siit.
Ühelt poolt ei ole tabelis, mis siin kõrval, midagi teadmatut ja üllatavat. Võib-olla siiski see, et Lexus ja Toyota on esikohad sõbralikult ära jaganud. Arvestades, et sisuliselt on siiski tegu sama tootjaga, on see ühelt poolt oodatud tulemus ja teiselt poolt kaval samm. Nii saab nende konkurent olla alles kolmandal kohal ja selleks on Buick. Auto, mida Eestis enam ametlikult ei müüda. Buicki on nimetatud ka vaese mehe Cadillaciks, seda kurvastavam on ka Cadillaci alles 21.koht. Ainus rõõm on GM’l siinkohal ilmselt see, et nende suur konkurent Volkswagen on ka oma luksusbrändiga Audi tagapool kui Buick ja oma üldbrändiga Volkswagen samuti tagapool kui Cadillac.
Tublit tööd on teinud Kia, kes on üldarvestuses tõusnud lausa 5. kohale, edestades oma konkurente Mazda ja Hyundai. Viimane esikaheksas, keda peetakse väga usaldusväärseteks autobrändideks, on Infiniti.
Aga vaadake ise ja hinnake oma auto saavutust ning mõelge oma tulevasest autost.
Numbrid tabelis tähendavad: koht usaldusväärsuse tabelis, tõus-langus võrreldes eelmise tabeliga, bränd, mitut erinevat mudelit selle all vaadeldi, usaldusväärsuse skoor. Arvutamismetoodikat otsige eelpool toodud linkidest.