Jõukamad kliendid – nende hoiakud brändi suhtes.
Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/r180832/public_html/wp-content/plugins/wp-spamshield/wp-spamshield.php on line 2029
Järgmine jutt ei ole mõeldud kõikidele. See on mõeldud neile, kes peavad end jõukamateks. Lisaks ka neile, kes tegelevad jõukamate klientidega. Lisaks ka neile, kes tahavad aru saada, mida jõukamad kliendid mõtlevad ja kuidas nad end tunnevad.
Raul Vatsar
Jõukamad kliendid.
Jätame täiesti teadlikult määratlemata “jõukama” kliendi määratluse. Olgu see iga inimese ja ettevõtte enda asi. Tuletame aga meelde, et jõukamad kliendid määravad tihti ettevõtete käekäigu. Ka siin kehtib kuulus 80/20 printsiip: kakskümmend protsenti sinu klientidest annavad 80% sinu kasumist. Loomulikult on kõikumine lubatud. Kuid ilmselt siiski on kõik nõus, et väike osa klientidest annab suurema osa kasumist.
Ja niisiis…. Antud jutt põhineb netileheküljel yougov.com avaldatud uuringul jõukamate klientide kohta. Keda asi huvitab rohkem, leiab nii algmaterjali, kui ettevõtte siit.
Just eile avaldati „Eesti Päevalehes“ jutt sellest, kuidas tähtajalisele hoiusele raha pannud inimesed on nördinud, et riik soovib selleltki väheselt teenida ka tulumaksu. Ameerika uuringust ilmneb, et 58% investoritest soovivad näha kiiresti tulemusi ja 41% jõukamatest klientidest ei näe mõtet omada investeeringute nõunikku. On ju täiesti mõttetu istuda ka pool tunnikest kellegi vastas, kes tähtsalt räägib sulle kuidas kõik on hästi. Kui on hästi, siis näeb klient seda oma arvelt ja kui seda sealt näha pole, siis pole mõtet ju ka sellest rääkida. Samas need 58% kes soovivad kiiresti näha tulemust, eks nad ootavad nüüd konkreetseid lubadusi, mida ettevõte hakkab tegema.
Olete kunagi selliselt vestlusel käinud? See, mida te sealt kindlasti ei saa, on lubadused. Ühelt poolt on selge, keegi ei saa lubada seda, mis sõltub nii suurest hulgast tundmatutest faktoritest (kiire tõus), aga teisalt, kui asjad on halvasti, siis miks mitte rääkida kuidas me selle halva nüüd paremaks pöörame. Muidu jääb tunne, et keerasime s**a kokku, aga sööme seda kindlasti ei hakka. See jääb ikka kalli kliendi hooleks.
“Juhime” investeeringuid?
Mind on ka alati võlunud inimesed, kes targa näoga räägivad kuidas investeeringuid tuleks juhtida. Kogu selle jutu juures on mul ainult üks küsimus: Kui see on nii lihtne, siis miks te ise juba kõik miljonärid ei ole? See, et pank mulle oma rikkust ei demonstreeri, sellest ma saan aru, aga kõik need fondide juhid ja raha liigutajad – kullakesed kus on teie koht Eesti rikaste edetabelis, kui te nii valmilt räägite kõikidele kuidas rikkus majja ja rahake õuele tuleb?
Jõukad kliendid näevad, et tulevikus liigutab nende raha pigem automaatne arvutiprogramm kui inimene. Ilmselt eelkõige seepärast, et AI töötab 24/7 ja ei taha palka, on tubli ja ei tee vigu, mida ei teeks ka teised. Seega tundub see palju usaldusväärsem, kui lihtsalt Peeter, kes kusagil istub ka rahakesi liigutab. 61% jõukatest klientidest on arvamusel, et tulevik on AI päralt ja raha hakkab liigutama arvuti. See protsent on ajas suurenev, et suure tõenäosusega on samal arvamusel homme rohkem inimesi kui täna. Eelkõige on põhjus juba eelpool öeldus, kuid ka selles, et lisanduvad uudised edukatest programmidest ning seepärast leitakse, et sinnapoole tulebki liikuda.
Jõukad inimesed ootavad, et brändid looksid nendega isiklikumat laadi sideme. Erinevates maailma osades on sellise ootuse protsent erinev. Euroopas leiab ainult 56% klientidest, et neil on lojaalsus brändi vastu eelkõige isiklikust sidemest, kuid Aasias ulatub see lausa 70% klientidest ja Lähis–Idas ning Põhja Aafrikas ka 77% jõukatest klientidest. Samas tunneb lausa 78% euroopa klientidest, et neil puudub brändidega isiklik suhe.
Jõukamad kliendid ja suhe brändiga.
Turundusest me teame, tugeva sideme loomine klientidega, eriti jõukate klientidega, on brändi müügi aluseks. Iga ettevõte peaks kulutama veidi aega saamaks aru oma klientidest, hea oleks teha mingeid uuringuid ning küsitlusi ja püüdma neid analüüsida mitte oma mätta otsast, vaid kutsuda selleks asjatundjaid.
Jõukamad kliendi peavad end intelligentsemateks kui keskmine klient (eks siiski kliente on igasuguseid), kuid sellest samast intelligentsemaks pidamisest tuleneb ka lihtne seos: klient ootab et bränd oleks „tark“. Kui bränd seda ei ole, siis ei saa jõukas klient ka seda brändi osta. Siit turundajatele oluline ülesanne: kuidas näidata klientidele, et bränd on tark?
Jõukas klient peab end ausaks, avatud ja praktiliseks ostjaks. Muidugi erinevate uuringutega on näidatud, et kõik inimesed valetavad (võib-olla siin on see koht, kus jõukas klient natuke valetab), aga näidake mulle ettevõtet, kes vaatab kliendile otsa ja ütleb, et te valetate. Ilmselt selle koha peal saab müüja-kliendi suhe koheselt otsa.
Vaadake toodud uuringu tulemusi ja mõelge, kui palju teie ettevõte nende asjadega tegeleb? Võtmekohaks tuleks pidada tegelemist inimestega. Ka Eesti peaks olema jõudnud sinna kus betooni ja teraseese on juba piisavalt investeeritud. Targad teenindajad loovad kliendile lisaväärtust ja annavad neile seda, mida need kliendid ootavad – suhet ettevõttega ja ettevõtte brändiga.
Tahad rohkem teada: vaata meie koolitusi siit ja siit.
Ei leidnud sobivat? Võta meiega ühendust: raul@kliendikogemus.ee ja me teeme sulle rätsepatööna koolituse või konsulteerime sind ettevõtte võimaluste osas.