Mugavaimad teksad, mida sa oled proovinud
Teksapüksid on meie elus olulisel tähtsal kohal. Kas keegi oskab nimetada inimest, kellel neid ei oleks? Ma pean silmas mitte meie emade-isade vanaisasid ja vanaemasid, sest isegi ilmselt vanaisadel ja vanaemadel on nad täna riietuses tähtsal kohal.
Sellest annab tunnistust ka Cotton Incorporated Lifestyle Monitor´i uuring, (http://lifestylemonitor.cottoninc.com/percent-of-consumers-who-love-or-enjoy-wearing-denim/) teksade olulisusest riietuseesemena, kus üle kahe kolmandiku vastanutest hindasid neid kui olulist elementi oma riietuses. Huvitav on see, et naised hindasid teksaseid kõrgemalt kui mehed.
Vastavalt poolt tehtud uuringule (http://lifestylemonitor.cottoninc.com/important-factors-for-mens-jeans-purchases/) hindavad mehed, teksapükste juures kõige rohkem järgmisi omadusi: istuvust (64%), mugavust (60%), kestvust (54%), kvaliteeti (53%), millele järgnevad hind, väljanägemine, multifunktsionaalsus, värv.
Bränd jääb meeste arvates kaugele ainult 23% meestest hindavad seda. Seega ostes uusi teksaseid, ei tasu tootjatel mõelda väga oma brändile ja brändilojaalsusele vaid pigem ikkagi mugavusele ja väljanägemisele. Need on ka põhjused, miks ka väga vana teksade tootja peab tegelema tootearendusega ja katsetama uute materjalidega.
Kui võrrelda meeste eelistusi naiste omadega (http://lifestylemonitor.cottoninc.com/important-factors-for-womens-jeans-purchases/), näeme, et ka siin on esikohal istuvus ja mugavus, kuid kestvust naised ei hinda – ilmselt annab kiire kulumine ratsionaalse põhjuse osta järgmised püksid ja nendega iseennast ja teisi rõõmustada, sest kolmandaks põhjuseks naiste teksapükste eelistustel on väljanägemine. Ka naiste edetabelis on bränd alles eelviimsel kohal (20%).
Lühidalt ja kokkuvõtlikult: mehed hoolivad oma teksaste mugavusest. Kui seejuures on ka hind mõistlik, siis seda parem.
Seda arvestades, on teksatootjad liikunud puuvillaste (100% puuvilla ja jäigad) kangaste juurest kangaste juurde, mis sisaldavad rohkem elastiini, see annab kangale pehmust ja paindlikkust. Inimene, kes on minevikus kandnud teksaseid, ei tunne hästi ära tänapäeva kvaliteedi ja mugavusnõude järgi valmistatud oma kunagisi lemmikpükse. Paksude ja jäikade kangaste (mis meie teadvuses on seotud kestvuse ja vastupidavusega) asemel, on tulnud pehmed ja mugavustunnet loovad kangad. Seega vaadeldes selles valguses toote omadusi, näeme, et pehmus ja venivus, mis kunagi olid paremust loovad omadused, on nüüd liikunud standardomadusteks. Inimeste maitse on muutunud, mida peegeldavad ka
toodud küsitluse vastused.
Populaarsemaks on muutunud teksad, mis on pehmed ja uutel tootjatel-tulijatel on siin võimalus hakata turul kaasa mängima, sest inimteadvuses toimunud nihked annavad võimaluse uutel märkidel ennast teistmoodi positsioneerida. Samuti ka vanade teksabrändide tuimus uute trendidega kaasaminekul. Me näeme eespool toodud tabelist, et
jätkusuutlikkus (võimalus tulevikus osta sama brändi veel) on inimeste teksaomaduste edetabelis suisa viimasel kohal.
Seega kui uus bränd Mott & Bow Strech Jeans pakub oma pükse hinnaga $118, mis on pigem kallis, siis tänu uuele 35% elastiini sisaldavala kangale, tunnetab nende kandja nende pükste erakordset mugavust, mis peaks uue teksabrändi viima automaatselt teksade positsioneeringu edetabelis kõrgele kohale.
Kui mitu paari inimesed teksaseid omavad? Vastuse leiab läbi viimaste aastate samast uuringust (http://lifestylemonitor.cottoninc.com/how-many-pairs-of-jeans-do-men-own/ ):
,
Me näeme, et naistel on isegi teksaseid rohkem kui meestel, ehkki läbi aegade ilmselt on meie tavateadmises olemas fakt, et meestel on teksaseid rohkem kui naistel.
Ja lõpetuseks, kui mehed ostavad teksaseid, siis on nende jaoks kõige olulisemaks faktoriks praktiliselt riietuda (58% vastanutest), aga naistel hea välja näha (51%). (http://lifestylemonitor.cottoninc.com/mens-womens-concerns-when-purchasing-denim/)