Mida naised tahavad?
Mida naised tahavad, oli populaarse filmi pealkiri. Mida naised tahavad, on peaaegu võimatu öelda, sellest ka naljad antud filmis. Miks naised ostavad, on aga selgem küsimus ja sellele on püüdnud vastust leida uus uuring, millega on hakkama saanud Merkle and Levo konsultatsioonifirma.
Raul Vatsar
Miks naised ostavad?
Õigem oleks püstitada antud küsimus natuke teisel kujul: Millistel põhjustel naised ostavad? Tuleb välja, et peamiseks põhjuseks on ikkagi hind.
87% kõikidest milleniumi naistest teevad oma ostuotsuse tuginedes hinnale. Muide see ei tähenda, et hind peaks olema tingimata alandatud. Hind oeab naiste arvates olema lihtsalt “õiglane”. teisisõnu, peab inimene tajuma hinna õigsust ja toote väärtust.
Miks on milleniumi naised sedavõrd olulised, et nende ostuharjumusi tuleb lausa eraldi uurida? põhjus on väga lihtne – tänaseks päevaks on need naised, kes on sündinud ajavahemikul 1982 – 2000 jõudnud oma elus punkti, kus nad käsutavad kokku väga suurt osa jaekaubandusse jäetavast rahast. Tänaseks on see naine saanud 18-36 aastaseks, paljud on loonud pere, saanud lapsi, jõudnud oma karjääris kõrgetele ametikohtadele. Uuringufirma arvates esindavad need naised isegi 85% ostujõust. Ei tasu ka unustada, et ostuotsuseid teeb peres tavaliselt naine, seega on nende ostupõhjuste uurimine kogu jaekaubanduse ja müügi seisukohalt äärmiselt oluline.
väga oluliseks mõjutajaks on teiste klientide hinnangud brändile. Seega peab bränd looma veatut ostukogemust ja pakkuma häid emotsioone kogu ostutsükli jooksul. Vastasel korral jõuab negatiivne informatsioon kiiresti võimalike ostjateni ja see automaatselt vähendab tulevasi ostusid-müüke.
Bränd esindagu ostjale olulisi väärtusi
Bränd peab olema ostja jaoks väärtuslik – selles põhjuses ei ole midagi uut, küll on aga üllatav näiteks brändi aktiivsuse sotsiaalmeedias vähene mõju ostuotsustele – ainult 13% naistest laseb end sellest mõjutada. Samas võib siin olla tegemist varjatud põhjus-tagajärg seosega: kõik on nagunii sotsiaalmeedias esindatud – seega me ei tee sellest välja. On aga selge, et kuna inimestele meeldivad tuttavad asjad, peab bränd jätkama sotsiaalmeedias olemist ja seal reklaamimist.
Teatud mõttes üllatav on ka mõjutajate ja Instagrammiinimeste vähene mõju ostuotsustele – ainult 24% vastajatest tunnistas selle mõju olemasolu.
Tänased ostjad näevad, et bränd peab olema jätkusuutlik ja võtma selge seisukoha potentsiaalseid ostjaid huvitavates küsimustes. Bränd ei tohiks olla suunatud vaid kitsale sihtrühmale, vaid bränd peab näitama oma seoseid erinevate potentsiaalsete kasutajatega (diversity).
Palju räägitud ja kiidetud suust-suhu turundus mõjutab enda sõnul siiski ainult 32% naistest. Samas: kui bränd seisab õige asja eest ja sellest räägitakse, siis pigem see soodustab selle brändi toodete müüki, kui pärsib seda.
Vaata ka meie koolitust: Kuidas paremini mõista klienti ja teda mõjutada.